ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس با توجه به موقعیت منطقه ای که دارد بالاترین ترانزیت کالا از طریق این گمرک و گمرک شهید باهنر انجام می پذیرد و ترخیص کالا از بندرعباس مهم ترین منطقه گمرکی کشور به حساب می آید.

گمرک شهید رجائی و گمرک شهید باهنر یکی از مهم ترین بنادر و مبادی ورودی به کشور بوده و بدلیل نزدیکی و مقرون به صرفه بودن هزینه حمل و نزدیکی به سایر بنادر جهان جهت ترخیص کالا مقرون به صرفه می باشد.

 

Customs clearance of Bandar Abbas
Customs clearance of Bandar Abbas

بندرعباس

بندرعباس یکی از شهرهای بندری ایران است. از گذشته تا به حال صادرات و واردات از راه دریا یکی از راه‌های مهم تجاری در جهان بوده و این شهر نیز از بندرهای مهم تجاری ایران است؛ ترخیص کالا از بندرعباس توسط دو گمرک شهر انجام می‌ شود.

در طول سال کشتی‌ های تجاری و بازرگانی بسیاری از کشورهای مختلف جهان به این شهر آمده و جهت ترخیص کالا از بندرعباس کالای خود را در گمرک‌ های این شهر ترخیص می‌ کنند.

بندرعباس دارای دو گمرک مهم است. دو گمرک شهید رجایی و گمرک شهید باهنر. همه بازرگانانی که این بندر را برای ترخیص انتخاب می‌ کنند باید به یکی از این دو گمرک مراجعه کنند. در مبحث ترخیص اگر مشاوران خوبی برای این کار نداشته باشید کاری طاقت‌ فرسا و زمان‌ بر است.

شرکت ما این افتخار را دارد که پیوسته در این سال‌ ها در کنار بازرگانان و واحدهای تجاری بوده و بهترین مشاوره‌ ها را برای ترخیص در کوتاه‌ ترین زمان را به مشتریان خویش ارائه کرده است.

در ادامه قصد داریم به نکاتی برای ترخیص کالا از بندرعباس اشاره کنیم.

ترخیص و مراحل آن

به‌ طور ساده می‌ شود این‌ گونه توضیح داد که وقتی بازرگانی قصد دارد کالایی را از کشوری دیگر به داخل کشور وارد کند ابتدا باید کالای خود را به گمرک تحویل دهد و سپس یک سری مراحل را در گمرک‌ پشت سر بگذارد تا اجازه ورود کالا به کشور را پیدا کند.

به طی کردن این مراحل ترخیص گفته می‌ شود.

برای ترخیص کالا از بندرعباس نیز مانند دیگر گمرک‌ های کشور باید مراحلی را طی کنید.

مراحلی مثل پرداخت مالیات، پرداخت سود بازرگانی، پرداخت حقوق گمرکی، گرفتن مجوز وزارت ارشاد، اداره استاندارد و اداره مبارزه با مواد مخدر که البته بسته به کالای وارد شده نحوه گرفتن این مجوزها و نوع این مجوزها می‌ تواند متفاوت باشد.

مراحل ترخیص کالا از بندرعباس

برای اینکه یک کالا را به کشور وارد کنید باید در ابتدا آن را به یکی از گمرک‌ های کشور تحویل دهید؛ و پس از طی کردن مراحل آزادسازی کالا آن را به کشور وارد کنید.

در ادامه مراحلی که برای ترخیص کالا از بندرعباس باید طی کنید را به‌ صورت فهرست‌ وار بیان کرده‌ایم.

برای طی کردن این مراحل بازرگانان می‌ توانند خود به‌ صورت مستقل عمل کنند؛ و یا اینکه از شرکت‌ های مشاوره دهنده و ترخیصکارها کمک بگیرند.

مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس عبارتند از:

  • تنظیم اظهارنامه اطلاعاتی کالا
  • تحویل اسناد مربوطه به گمرک، از قبیل گواهینامه بهداشتی و بارنامه کالا
  • انطباق دادن اسناد دریافت شده
  • انطباق دادن جزئیات اطلاعات ارائه شده با محصول
  • صادر کردن پروانه ترخیص
  • ترخیص کالا و کنترل پایانی

یکی دیگر از مزیت های گمرک بندر عباس، نزدیک بودن به جزیره زیبای قشم بوده که در فاصله 25 کیلومتری قرار گرفته است. گمرک بندر عباس بیش از 60 درصد از تجارت بین الملل را در خصوص صادرات و واردات داراست و در فاصله 24 کیلومتری شهر بندرعباس قرار گرفته است.

گمرک شهید رجائی

از اهمیت گمرک شهید رجائی، دارا بودن جرثقیل های دروازه ای جهت سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری با توجه به شدت پهلو گرفتن کشتی رانی های بزرگ دنیا از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

در رتبه بندی که در کشور انجام پذیرفته گمرک شهید رجایی رتبه اول را در خصوص ارزش وارداتی داشته و در رتبه های بعدی به ترتیب گمرک بندر امام خمینی ، گمرک شهریار و فرودگاه امام را دارا می باشد.

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس توسط شرکت پتروپارس ارغوان

شرکت پتروپارس ارغوان با دارا بودن پروانه حق العمل کاری (کارگزار رسمی گمرک) در گمرکات کشور بخصوص گمرک شهید رجائی بندرعباس می تواند اطلاعات تخصصی خود را در اختیارشما عزیزان قراردهد.

شرکت پتروپارس ارغوان آماده ارائه مشاوره در خصوص ارزش کالا و تعرفه کالا جهت آزادسازی کالا های شما می باشد.

برای ثبت درخواست می توانید درخواست خود را به ایمیل شرکت ارسال نمایید.

با ما در ارتباط باشید:

تماس با شرکت

 

 

1 دیدگاه دربارهٔ «ترخیص کالا از گمرک بندرعباس;

دیدگاهتان را بنویسید