ترخیص کائوچو از گمرک

ترخیص کائوچو توسط شرکت پتروپارس ارغوان

ترخیص کائوچو از گمرک

آیا درباره نحوه ترخیص کائوچو از گمرک چیزی می دانید؟

یکی از مهم ترین مراحل مربوط به واردات کالا فرآیند ترخیص آن از گمرک است. کائوچو که به لاستیک طبیعی شهرت دارد، کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله در تجهیزات پزشکی دارد.

برای ترخیص کائوچو شما به یک سری مجوزها نیاز دارید که باید این مجوزها را در دست داشته باشید تا بتوانید مراحل ترخیص از گمرک را به خوبی پشت سر بگذارید در صورتی که مطابق قوانین و مقررات کشور اقدام به ترخیص کالا از گمرک نکنید ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید و کالاهای شما قاچاق شناخته شوند.

کائوچو یک نوع لاستیک است که آن را به صورت فشرده درآورده اند و کائوچو را معمولا از شیره 400 گیاه به دست می آورند و از آن در تهیه برخی لوازم خانگی، بیمارستانی، هواپیما سازی و …. استفاده می نمایند.

این محصول طبیعی است و معمولا درختان خاصی در دنیا وجود دارند که می توان با آن کائوچو تهیه کرد. کائوچو دارای انعطاف پذیری و کشسانی بسیار عالی است و مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی و آب بسیار زیاد است. معمولا کائوچو را به لاستیک طبیعی می نامند و می شناسند و از آن در بیشتر صنایع استفاده می کنند.

در ادامه قصد داریم توضیحات بیشتری را درباره نحوه تولید کائوچو و ترخیص آن در اختیار شما قرار دهیم.

مشاوره و پذبرش دعاوی گمرکی

کائوچو چیست و چرا باید آن را وارد کنیم؟

همانطور که گفته شد کائوچو از شیره 400 گیاه به دست می آید و یک محصول کاملا طبیعی است و از کشسانی بسیار عالی برخوردار می باشد و این خاصیت کشسانی کائوچو باعث شده است که از آن در بیشتر صنایع استفاده کنند.
کائوچو دو نوع مصنوعی و طبیعی می باشند که کائوچوی طبیعی در شیره درخت هوا موجود است و با استفاده از پلیمر شدن و هیدروکربن ایزوپرین و متیل تولید می شود و از پیوند دوگانه به وجود می آید. کائوچو مصنوعی از طریق حرارت دادن کائوچو با گوگرد به دست می آید که آن را با نام کائوچوی ولکانیزه می شناسند.

از کائوچو در صنایع مختلف استفاده می کنند و به دلیل مقاومت بالای آن در برابر روغن ها و پایداری حرارتی آن در بیشتر صنایع مورد استفاده می باشد. به علت اهمیت بسیار بالای آن در ساخت هواپیما، ساخت تجهیزات بیمارستانی، لاستیک سازی و اسباب بازی سالانه تعداد زیادی از کائوچو مصنوعی و طبیعی در کشور وارد می شود.

ترخیص کائوچو از گمرک

واردات کائوچو از گمرک از کشورهای اندونزی، مالزی، برزیل و …. انجام می شود. برای واردات و ترخییص کائوچو از گمرک شما به یک سری مجوزها نیاز دارید که برای دریافت مجوزها شما باید بخشنامه های دولتی درباره واردات و ترخیص کائوچو را مطالعه نماید.
یکی از موضوعات بسیار مهم در ترخیص کالا ارزش گذاری کالا می باشد که صاحب کالا باید بتواند ارزش کائوچوهای خود را به صورت واقعی و دقیق به سازمان اعلام نماید.

همچنین برای ترخیص کائوچو از گمرک یک سری مجوزها نیاز است که باید آن ها را از سازمان های مربوطه دریافت کنیم. مجوزهای لازمه شامل موارد زیر است:

مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت 

برای ترخیص کالاهای که در بخش صنعتی هستند باید مجوزی از وزارت صنعت معدن تجارت دریافت نماید.

 

مجوز واردات

برای واردات کائوچو از دیگر کشورها باید حتما مجوز واردات را از مراجع ذیصلاح دریافت نماید این مجوز را باید از از مراجع دولتی مربوطه و سازمان تجارت دریافت کنید.

 

مجوز بهبود کیفیت و بهداشت

معمولا با توجه به قوانین بهداشت و بهبود کیفیت کشور مقصد و کشوری که شما در آن زندگی می کنید شاید نیاز باشد که برای ترخیص کائوچو از گمرک مجوز بهداشتی و بهبود کیفیت را دریافت نماید. که این مجوز را باید از سازمان بهداشت و یا سازمانی که مسئولیت این حوزه را عهده دار است دریافت نماید.

مجوز گواهی مبدأ

برای تایید کردن اصالت کائوچو و کشور مبدا باید گواهی مبدا را از کشور صادر کننده دریافت نماید این گواهی توسط مرجع مورد نظر که در کشور مبدا است می توانید دریافت کنید.

مراحل ترخیص کائوچو از گمرک

ترخیص کالا از گمرک دارای مراحل بسیاری است که آن ها را به صورت خلاصه برای شما توضیح می دهیم:

ثبت اظهارنامه EPL

اولین مرحله ترخیص کالا ثبت اظهارنامه EPL است که باید از طریق سامانه آنلاین ثبت شود. البته باید بدانید که افرادی که می خواهند کارهای ترخیص کائوچو از گمرک را انجام دهند بهتر است برای استفاده از خدمات سامانه جامع امور گمرکی به صورت حضوری به گمرک مراجعه نمایند تا نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه و همچنین کد تعرفه گمرکی را دریافت کنند.

ثبت اظهار نامه به یک سری مدارک نیاز دارد که این مدارک شامل:

کپی کارت بازرگانی، ترخیصیه، گواهی مبدا، فاکتور خرید، بیمه نامه، مجوز ثبت سفارش، وکالت نامه، کاتالوگ و بروشور، پروانه بهره برداری و…. را به همراه داشته باشید.

احراز هویت و تعیین مسیر

بعد از ثبت اظهارنامه نوبت به احراز هویت و تعیین مسیر می باشد که باید در این مرحله اسناد و مدارک شما مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که مدارک مورد تایید باشد یک شماره ثبت به متقاضی اختصاص داده می شود.

کنترل و بازرسی

در این مرحله کائوچو ها مورد کنترل و بررسی قرار داده می شوند و در صورت مطابقت با اسناد و و مدارک ارائه شده مورد تایید قرار می گیرد.
همانطور که قبلا گفته شد باید برای ترخیص کائوچو از گمرک یک سری مجوزها صادر شود تا برای ترخیص دچار مشکل نشوید. صدور این مجوزها باید توسط سازمان های ذیصلاح انجام شود.

تایید نهایی ترخیص کالا

متقاضی باید بعد از تایید نهایی ترخیص کالا از گمرک یک سری عوارض ها را پرداخت نماید که بعد از پرداخت این هزینه ها و دریافت فیش واریز هزینه ترخیص سند آزاد سازی کالاها صادر می شود و ترخیص کار می تواند مراحل دیگر ترخیص را به صورت قانونی انجام دهد.

بعد از انجام مراحل دیگر مجوز بارگیری کالاها صادر می شود و ترخیص کار باید هزینه های انبارداری، هزینه تخلیه و بارگیری؛ بیمه و …. را بپردازد و بعد می تواند کالاهای خود را از انبار تحویل بگیرد.

همانگونه که می دانید ترخیص کائوچو از گمرک با توجه به یک سری قوانین و مقررات انجام می شود به این دلیل باید تمامی مراحل ترخیص را به خوبی و با دقت کافی انجام دهید و تمامی مدارک را بدون کم کاست ارائه دهید. برای انجام بهتر کارهای ترخیص بهتر است از یک شرکت بازرگانی برای سریع تر انجام شدن کارها کمک بگیرید.

تعرفه ترخیص کائوچو از گمرک

برای ترخیص کائوچو خرده ریز تعرفه گمرکی 40040000 است و حقوق ورودی کائوچو 10 درصد است.
تعرفه کائوچو طبیعی و شیره کائوچو طبیعی 4001 می باشد.
برای ترخیص کائوچو احیا شده تعرفه گمرکی 4003 است.
تعرفه ترخیص کائوچو سنتتیک و شبه کائوچو به اشکال ابتدایی 4002 می باشد.

ترخیص کائوچو از گمرک توسط شرکت پتروپارس ارغوان

تاجران و بازرگانان عزیزی که قصد ترخیص کائوچو از گمرک را دارند، می‌توانند برای انجام مشاوره و همچنین همکاری با شرکت پتروپارس ارغوان در این زمینه، با کارشناسان ترخیص کار باتجربه و ماهر این شرکت تماس حاصل نمایند.

پتروپارس ارغوان دوست گمرکی شما

دیدگاهتان را بنویسید