ترخیص میوه و تره بار از گمرکات بندرعباس و بندرلنگه

ترخیص میوه و تره بار از گمرک توسط ترخیص کاران با تجربه پترو پارس ارغوان

ترخیص میوه و تره بار از گمرکات بندرعباس و بندرلنگه

صادارت و واردات میوه‌ و تره بار درکشور ما رایج بوده و افراد زیادی به فعالیت و سودآوری از این طریق مشغول می‌باشند.

از این رو قصد داریم در این مقاله به موضوع ترخیص میوه و تره بار از گمرک بپردازیم که جزو خدمات ترخیص پترو پارس ارغوان دسته‌بندی می‌شود.

میوه های وارداتی

از این رو تجارت و خرید و فروش میوه‌ و تره باردر سطح بین‌المللی و با شرایط ویژه‌ای در حال انجام است و کشور ما نیز در این تجارت سهم دارد.

4 میوه عبارتند از موز، آناناس، انبه و نارگیل. در ادامه مقاله به نحوه تجارت و ترخیص میوه‌ و تره بار از گمرک خواهیم پرداخت.

مشاوره و پذبرش دعاوی گمرکی

قوانین مربوط به صادارت و واردات میوه در ایران

  • ورود هر نوع میوه تازه موکول به رعایت ماده 11 قانون حفظ نباتات مصوب 1346 به شرح زیر است:

‌ماده 11

وارد کردن بذر – پیاز – قلمه – پیوند – ریشه – میوه – نهال و تخم نباتات و به طور کلی هر گونه نبات و قسمت‌های نباتی به کشور‌ مستلزم تحصیل پروانه قبلی از وزارت کشاورزی است و به اشخاصی که بدون پروانه اقلام مزبور را وارد کنند اخطار می‌شود که حداکثر در ظرف مدت ‌یک ماه به خارج از کشور برگردانند در غیر این صورت با حضور نماینده سازمان حفظ نباتات در گمرک معدوم خواهد شد.

  • ورود میوه به صورت خشک کرده، کنسرو شده، محفوظ شده، پخته شده، یخ زده و امثالهم موکول به رعایت ماده 16 قانون مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی مصوب 1345 به شرح زیر است:

ماده 16

از تاریخ تصویب این قانون ترخیص مواد غذایی یا بهداشتی یا آرایشی از گمرک به هر شکل و کیفیت به منظور بازرگانی یا تبلیغاتی با‌رعایت مقررات عمومی علاوه بر دارا بودن گواهی بهداشتی و قابلیت مصرف از کشور مبداء مستلزم تحصیل پروانه ورود از وزارت بهداری است .

‌واردکننده نیز مکلف است برای تحصیلی پروانه مزبور فرمول مواد و همچنین موادی که برای نگاهداری به آنها اضافه شده به وزارت بهداری تسلیم ‌نماید.

مشاوره بازرگانی و گمرکی

ورود بذر و نباتات که در اسناد صدور کشور مبداء مشخص دست‌ورزی شده محسوب می‌شوند یعنی با تغییرات ژنتیکی تولید شده‌اند از لحاظ بررسی خطرات زیست محیطی موکول به تایید سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد.

ورود موجودات زنده تغییر شکل یافته و محصولات تراریخته ملزم به رعایت  قانون ملی ایمنی زیستی با کسب مجوز قبلی از وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.

به ازای یک‌ونیم کیلوگرم سیب درختی یا صادرات یک کیلوگرم کشمش یا صادرات یک کیلوگرم پرتقال، حقوق ورودی یک کیلوگرم موز معادل 5% ارزش تعیین می‌گردد.

صدور موکول به رعایت ماده 18 آیین ‌نامه اجرایی قانون حفظ نباتات مصوب 1346 و ماده 5 قانون عهدنامه بین‌المللی حفظ نباتات مصوب 1389 می‌باشد:

ماده 18 – فرآورده های نباتی كه از ايران به كشورهای خارج صادر می‌شود بوسيله كارشناسان قرنطينه معاينه و در صورت سلامت كالا گواهی بهداشت نباتی صادر می‌شود.

ترخیص میوه و تره بار

مجوزهای لازم جهت ترخیص میوه از گمرک

وظیفه انجام امور گمرکی و ترخیص کالا، برعهده ترخیص کار رسمی اداره گمرک است که تنها در صورت داشتن کارت بازرگانی و وکالت‌نامه قانونی از فعالان تجاری، اجازه فعالیت دارد.

مرحله اخذ مجوزها از سازمان‌های خاص داخلی، یکی از مهم‌ترین مراحل ترخیص کالا است که تجربه و مهارت بالایی می‌طلبد.

ترخیص کاری که قصد ترخیص میوه‌ها از گمرک را دارد، موظف است نسبت به اخذ مجوزهای زیر از سازمان‌های مربوطه اقدام نماید:

  • مجوز فنی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • مجوز فنی از وزارت جهاد کشاورزی-اعلام تاریخ اعتبار
  • مجوز ارزی از وزارت جهاد کشاورزی-تخصیص ارز
  • مجوز فنی سازمان حفظ نباتات

 

خدمات شرکت پترو پارس ارغوان در زمینه ترخیص میوه از گمرک

از آن‌جا که تجارت در زمینه میوه‌ها در کشور ما  از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است، فرآیند ترخیص این محصولات از گمرک نیز بسیار تخصصی و حساس بوده و به مهارت و تجربه بالا در این زمینه نیاز دارد.

تاجران و بازرگانان برای جلوگیری از بروز مشکلات رایج در مراحل ترخیص کالا، از خدمات ترخیص کار رسمی اداره گمرک بهره‌مند می‌گردند.

شرکت پترو پارس ارغوان  با به کارگیری نیروهای ترخیص کار زبده، آماده خدمت‌رسانی به واردکنندگان و صادرکنندگان محترم در زمینه ترخیص کالا از گمرک می‌باشد.

برای درخواست مشاوره رایگان و یا همکاری با شرکت پترو پارس ارغوان در زمینه ترخیص انواع میوه از گمرک، کافیست با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

مشاوره در امر ترخیص

 

 

دیدگاهتان را بنویسید