ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک

ترخیص ماشین آلات صنعتی

ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک

ترخیص ماشین آلات  صنعتی از گمرک با بهترین شرایط بهتر است آشنایی کلی با قوانین و ضوابط آن داشته باشید. درمقاله زیرنکاتی داریم که دانستن آنها شما را در امر ترخیص کالا از گمرک یاری خواهد نمود.

با بررسی های انجام شده و آمارگیری های دائمی سازمان ها به طوری که طبق نظر کارشناسان حوزه صنعت و تجارت واردات ماشین آلات صنعتی از جمله مهم ترین محموله های وارداتی شناخته می شوند و همچنین سرمایه گذاری در این زمینه از جمله تجارت های پر سود به شمار می رود.

اکنون شاید این تصور در ذهن شما به وجود بیاید که با این حجم از ترخیص، ماشین آلات صنعتی از گمرک حتما کار راحتی است؛ اما باید بگوییم که این کار هم مانند سایر فرآیندهای ترخیص کالا از گمرک مراحل و روندهای خاص خود را دارد که باید به خوبی با آن آشنا باشید.

بنابراین می توان گفت که واردات ماشین آلات صنعتی همان اندازه که می تواند برای شما سودهای کلان اقتصادی به همراه داشته باشد، به همان میزان نیز می تواند شما را با زیان های مالی فراوان مواجه کند، پس پیش از هرگونه اقدام در این زمینه به شما توصیه می کنیم با مراحل و روند ترخیص از گمرک و چگونگی انجام این کار به خوبی آشنا باشید یا با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

 

مشاوره و پذبرش دعاوی گمرکی

 ماشین آلات صنعتی :

بعد از خرید بزرگترین نگرانی وارد کنندگان ترخیص آن است. امروزه شرکت های تولیدی و بازرگانی زیادی و واردات ماشین آلات  تولیدی و صنعتی در ایران فعالت دارند.

از طرفی، واردات تجهیزات و ماشین آلات خط تولید، نیازمند کسب مجوزهای مختلف از سازمانهای  مربوطه می باشد. داشتن قرارداد با یک شرکت ترخیص کالا و دسترسی به ترخیص کاران حرفه ای از ضروریات است.

 کد تعرفه گمرکی :

سازمانها و ارگانهای دولتی نظارت ویژه ای بر محموله های وارداتی کشوردارند. قوانین و مقررات مربوط به  گرفتن مجوزهای لازم برای ازجمله یکی از این قوانین است. برای اینکه کالای وارده از مرز ایران کالای قاچاقی تلقی نشود و وارد کننده متحمل خسارت مالی نگردد، این کالا باید مجوز یا همان کد تعرفه گمرکی داشته باشد. کد تعرفه گمرکی نشان دهنده هزینه های گمرکی، تعرفه های ترجیحی و هزینه های مربوط به واردات کالاست.

البته هر کدام از دستگاه ها ی صنعتی کد تعرفه مخصوص به خود را دارند که لازم می دانیم هر کدام ازاین مجوزها از سازمانهای زیربط تهیه شوند.

واردات ماشین آلات صنعتی از تعداد معدودی از کشورهای اروپایی وآسیایی است و کدهای تعرفه گمرکی ۸۴۰۱ تا ۸۴۸۷ ( هزینه ترخیص کالا از گمرک ) مربوط به تمامی ماشین آلات و وسایل مکانیکی و اجزای آن ها است. لذا وارد کنندگان باید با اصول و قوانین ترخیص آشنا باشند تا تمامی فعالیت های تجاری خود را مطابق با قوانین حاکم برنامه ریزی نمایند. دراین میان بهترین راه حل برای اینکه در آینده با مشکلات جدی مواجه نشوند،  مراجعه به افراد متخصص است. همراهی یک ترخیص کار حرفه ای، می تواند سرعت زیادی در پیشرفت تجارت داشته باشد.

معافیت گمرکی در ترخیص :

اگر وارد کننده از واحد تولیدی باشد وکالای وارده،  تولید داخل نداشته باشد برای آن کالا معافیت گمرکی صادر می شود. واحد تولیدی با پروانه بهره برداری خود، میتواند از وزارتخانه معافیت گمرکی اخذ نماید.این امکان وجود دارد که در ماشین آلات صنعتی برخی از قطعات مستثنی و بقیه مشمول معافیت گمرکی شود.

یا اگرخط تولید مشابهی در کشور وجود دارد از معافیت گمرکی بهره مند نشود.

تشخیص این موارد را به شرکت پتروپارس ارغوان بسپارید تا قبل از اقدام شما را با اطلاعات لازم آشنا سازند.

نتیجه گیری:

همکاری نزدیک و طولانی مجموعه پتروپارس ارغوان با گمرکات مهم کشور،  شرایط مناسبی جهت تسریع در روند امور ترخیص و تحویل کالا ایجاد نموده است. مجموعه پتروپارس ارغوان افتخار دارد جهت مذاکره و مشاوره به منظور یک تصمیم درست، از ابتدا تا انتها در کنار شما عزیزان باشد. و شما را در انتخاب یک تصمیم مناسب و صرفه جویی در زمان و هزینه ها یاری نماید. با ما همراه باشید تا کالای شما از مبدا تحویل گرفته، حمل شود و بعد از ترخیص تحویل شما داده شود.

ترخیص ماشین آلات از گمرک

برای ترخیص از گمرک توسط شرکت پتروپارس ارغوان درخواست خود را به ایمیل شرکت ارسال نمایید.

پتروپارس ارغوان دوست گمرکی شما

دیدگاهتان را بنویسید