صادرات مواد شیمیایی(ترخیص مواد شیمیایی)

صادرات مواد شیمیایی

صادرات مواد شیمیایی با بهترین قیمت و بهترین کیفیت بازار

پترو پارس ارغوان تامین کننده بزرگ مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع گوناگون از جمله صنایع فولاد، پتروشیمی، نفت و گاز معدن و غیره می باشد.

مواد شیمیایی گوناگون شامل شوینده های صنعتی، مواد اولیه تولید شوینده، حلال های صنعتی، روغن های روانکاری، مواد منعقد کننده، انواع اسید و باز، سولفات ها و غیره با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت توسط این مجموعه عرضه می شوند.

علم شیمی

علم شیمی به خواص مواد و برهم کنش ها و انرژی بین مواد شیمیایی می پردازد.

شیمی دانشی است که روزانه با آن سر و کار داریم و واکنش های شیمیایی در زندگی مدرن امروزه نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

به مطالعه خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مواد پرداخته می شود.

خواص شیمیایی یک ماده عبارت است از ویژگی هایی که بر اساس آن ماهیت یک ماده تغییر کرده و به شکل دیگری نمایان می شود.

لازم به ذکر است که طبقه بندی مواد شیمیایی به کمک خاصیت شیمیایی آنها صورت می گیرد. در حالی که خصوصیات متعلق به ظاهر مواد را خواص فیزیکی نامیده که بدون تغییر در ماهیت ماده قابل مشاهده هستند.

مثلا فرآیندهایی مثل ذوب، تبخیر، انجماد، تصعید و تبرید را به عنوان خواص فیزیکی مواد شیمیایی می شناسند.

نکته مهم

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت، استفاده از مواد شیمیایی با کیفیت و تهیه شده از منابع معتبر با خلوص بالا می باشد. زیرا در غیر اینصورت خسارات بسیاری از جمله مشکلات اقتصادی و خطرات جانی را به دنبال خواهد داشت.

هر ماده ای که طعم و بو داشته باشد، ماده شیمیایی (Chemical Substance) محسوب می شود. مواد شیمیایی به شکل جامد، مایع، گاز و پلاسما وجود دارند. مواد شیمیایی با تغییر در شرایط دمایی و فشارهای مختلف، می توانند میان این فازها جا به جا شده و به یکی از چهار حالت ذکر شده نمایان شوند. این مواد به صورت خالص یا مخلوطی تشکیل شده از چند عنصر مختلف (به صورت محلول یا ترکیب) وجود دارند.

قابل ذکر است که تمامی اجسام جزء مواد شیمیایی محسوب می شوند به غیر از مواردی همچون نور، گرما، انرژی حرارتی، جاذبه زمین و مغناطیس، انرژی پتانسیل و جنبشی، صدا، افکار و رویا که ماده شیمیایی نیستند. به طور مثال نور دارای جرم ظاهری است، در حالی که فضایی را اشغال نمی کند. شایان ذکر است که به کمک فرآیند تجزیه عناصر و ترکیبات، اجزای تشکیل دهنده مواد شیمیایی را شناسایی می کنند.

منابع مواد شیمیایی

از ذرات مختلفی از جمله مولکول ها یا اتم ها تشکیل شده اند.

مواد شیمیایی به صورت کلی به دو صورت طبیعی و مصنوعی وجود دارند که شرح هر کدام در زیر آمده است:

مواد شیمیایی طبیعی

به صورت مستقیم از منابع گیاهی و زمین و به واسطه ارگانیسم های زنده تولید می شوند. این دسته از مواد برای انسان ها ایمن تر هستند و اغلب در سنتز مواد آرایشی مختلف، محصولات غذایی فاقد مواد افزودنی و انواع مکمل های غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این ترکیبات شیمیایی می توان به موادی همچون فلزات مثل مس، آهن و آلومینیوم، سنگ و چوب، مروارید و الماس، پنبه، ابریشم و پشم اشاره کرد.

مواد شیمیایی مصنوعی

این گونه از مواد در آزمایشگاه ها و به روش های صنعتی سنتز می شوند. این مواد حاصل ترکیب مواد شیمیایی مختلف با همدیگر هستند. برای مثال در حدود 5000 سال پیش از مخلوط فلزات مس و قلع، فلز برنز را ساختند که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بود و برای ساخت زره و اسلحه به کار می رفت. همچنین ترکیباتی مثل فولاد ضد زنگ، فویل و آلومینیوم سبک نیز در این دسته بندی قرار می گیرند.

انواع مواد شیمیایی

به صورت کلی مواد شیمیایی به دو گروه مواد آلی و مواد معدنی دسته بندی می شوند:

مواد آلی

این گروه از مواد شیمیایی مقاومت حرارتی بالاتری دارد. نفت و زغال سنگ از جمله مهم ترین مواد آلی محسوب می شوند. انواع مواد آلی عبارتند از: هیدروکربن ها، روغن ها و پارافین ها، الکل ها، استرها، اترها، ترکیبات آلدهیدی و کتونی، آمین ها و آمیدها، ترکیبات آروماتیکی، اسیدهای کربوکسیلیک، اسیدهای آلی، الفین ها و استیلن ها و ترپن ها.

مواد معدنی

هر کدام از مواد شیمیایی که در دسته بندی مواد آلی قرار نگیرند، جزء ترکیبات شیمیایی معدنی یا غیرآلی محسوب می شوند. الماس و گرافیت در این گروه قرار می گیرند. این گروه از مواد شیمیایی به صورت جامد یافت می شوند و دارای ساختار بلوری یا کریستالی همراه با آرایش منظم و تکراری از اتم ها هستند.

در واقع از طریق سنتز مصنوعی حاصل نشده اند و هر کدام ترکیب شیمیایی خاصی را دارا هستند.

مواد شیمیایی صنعتی چیست؟

مواد آلی به عنوان ماده اولیه تولید مواد شیمیایی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

در گریدهای خوراکی، دارویی و صنعتی سنتز می شوند که گرید خوراکی مواد شیمیایی، درصد خلوص بالاتری دارند.

از جمله مواد شیمیایی صنعتی می توان به انواع حلال ها، رنگ ها و پوشش ها، مواد تثبیت کننده، نرم کننده ها و روان کننده ها، مواد معطر، رسانا و عایق ها و بازدارنده های حریق اشاره کرد

فروش مواد شیمیایی صنعتی

همان طور که می دانید بیشترین کاربرد مواد شیمیایی در صنعت می باشد و برای صنایع معدنی، صنایع فلزی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین صنایع کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

در این بین مواد شیمیایی صنعتی در صنایعی مثل رنگ و رزین، چسب، نساجی، متالورژی، جواهرات و طلا سازی و همچنین برای تحقیق و توسعه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی از مواد شیمیایی قابل تامین :

آب ژاول-آمونیاک-آمونیوم کلراید-اتانول-متانول-ایزو بوتانول-آلکیل بنزن خطی-اسید کلریدریک-اسید استیک –اسید فسفریک-اسید نیتریک-اسید سولفوریک-سولفات مس(کات کبود)-سولفات سدیم_ نیترات امونیوم-منواتیلن گلایکول-دی اتیلن گلایکول-تری اتیلن گلایکول-مونومر وینیل استات-پارازایلین-زایلین-استایرن–ایزوبوتانول- ارتوزایلن-کربنات سدیم سبک و سنگین_سود کاستیک-اوره- امونیاک-نیترات تمونیوم- بنزن-دی آمونیوم فسفات-کود-پنتان پلاس-اتانول امین-کریستال منامین-دی اتیل هگزانول-متیلن دی ایزوسیانات-نرمال بوتانول-دوده صنعتی-انیدریک فتالات-دی اکتیل فتالات و…

بازار خرید و فروش مواد شیمیایی

مواد شیمیایی امروزه یکی از مهم ترین و پایه ای ترین مواد در چرخه اقتصادی و صنعتی یک کشور هستند. با توجه به استفاده از مواد اولیه شیمیایی برای رفع نیازهای روزمره انسان ها همچون غذا، پوشاک و دارو، نقش مهمی را در بازار و اقتصاد کشور ایفا می کنند.

در همین راستا استفاده از مواد شیمیایی با کیفیت و با خلوص بالا بسیار حائز اهمیت می باشد. به منظور دریافت اطلاعات فنی و تخصصی و همچنین دریافت مشاوره، باید از کارشناسان با تجربه در این زمینه بهره بگیرید.

قیمت روز مواد شیمیایی، بسته به نوسانات ارز، نوع مواد شیمیایی، برند و همچنین کشور تولید کننده متغیر است.

شما مشتریان محترم می توانید جهت سفارش انواع مواد شیمیایی با کارشناسان ما تماس گرفته و

برای انتخاب مناسب ترین محصول مطابق با صنعت و نیاز خود مشورت دریافت نمایید.

تماس با شرکت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید