ترخیص خودرو از گمرک بندرلنگه

آیا می دانید ترخیص خودرو از گمرک بندر لنگه چگونه انجام میشود؟ در رابطه با چگونگی و همچنین و مدارک مورد نیاز جهت ترخیص چه اطلاعاتی دارید؟ واردات به عنوان تجارت بین المللی محسوب می‌شود و به منظور تامین بخشی از نیاز بازار صورت می‌گیرد. برای واردات هر محصولی باید گام‌های بسیار زیادی پشت سر گذرانده شوند. یکی از گام‌های بسیار مهم و حساس مرحله ترخیص است. در ایران گمرکات بسیار زیادی وجود دارد و یکی از گمرکات شناخته شده ای که به صورت تخصصی در امر ترخیص و ترانزیت خودرو فعالیت دارد گمرک بندرلنگه است. مجموعه پتروپارس ارغوان به عنوان یک شرکت حرفه ای که از تیم مجرب تشکیل می شود. در ادامه در رابطه با چگونگی ترخیص کالا از گمرک بندرلنگه توضیحات بیشتری را در اختیارتان قرار می دهد.

ترخیص کالا از بندر لنگه چگونه است؟

ترخیص کالا امری دشوار و سخت می باشد  و این سختی به دلیل تغییرات مداوم بخشنامه ها در موقعیت های سیاسی و اقتصادی متفاوت می باشد زیرا برای ترخیص کالا از گمرکات نیازمند اطلاع دقیق از بخشنامه های صادر شده از ارگان ها و سازمان های ذی ربط خواهید بود.  ترخیص کالا از بندر لنگه نیز مشمول رعایت قوانین و مقررات می باشد و اگر به آنها توجه نشود در ترخیص کالا به مشکل برخورد خواهید کرد. برای همین به ترخیص کار بندر لنگه  نیاز خواهید داشت زیرا ترخیص کار مستقر در بندر لنگه به تمامی امور و قوانین و مقررات این بندر آگاهی دارد و می تواند کالای شما را در سریع ترین زمان ممکن با کمترین هزینه از گمرک ترخیص نمایید.

برای خرید تمامی محصولات باید از یک روش مناسب آنها را وارد کشور کرد. گمرکات بسیار زیادی برای ترخیص کالاهای وارداتی در کشور وجود دارد. یکی از گمرک هایی که سالانه حجم زیادی از محموله های خریداری شده از طریق آن از جمله خودرو ولوازم یدکی خودرو ترخیص میشود گمرک بندر لنگه است. بندر لنگه به عنوان یکی از بنادر بسیار مهم جنوب کشور به شمار می‌رود. این بندر که در استان هرمزگان قرار دارد به عنوان قدیمی‌ترین بنادر جهان شناخته می‌شود.

ترخیص از گمرک بندر لنگه در کنار گمرک شهید رجایی و گمرک شهید باهنر سالهاست که رواج دارد. همچنین این‌ منطقه زیبایی منحصر به فردی دارد که آن را با نام بندر مروارید میشناسند. واردات از این بندر بسیار زیاد است و از این رو یکی از بنادر بسیار مهم و شناخته شده برای ترخیص کالاهای وارداتی و همچنین کالای صادراتی به شمار می رود. ترخیص کالا از گمرک بندر لنگه و دیگر بنادر و گمرکات با رعایت نکات و شرایط بسیار مهم صورت می‌گیرد.

در واقع در این بندر نیز شما بایستی به منظور ترخیص محصول موردنظر نکات و پارامترهای زیادی را مورد توجه قرار دهید. همچنین مرحله ترخیص در این مجموعه نیز بایستی گام به گام و به ترتیب طی شود. البته برای ترخیص محموله از نظر گمرک مدارک و اسناد زیادی نیاز است. مرحله ترخیص آخرین گام واردات است که بایستی تاییدیه ها و مجوزهایی را از مامورین گمرک اخذ کنید. البته این مجوزها و تاییدیه ها با ارائه اسناد و مدارک لازم به مامورین صادر می گردد. به منظور ترخیص کالا بایستی اقدام به تنظیم اظهارنامه کرد. حال اینکه برای تنظیم اظهارنامه نیز بایستی مدارک زیادی ارائه گردد که برخی از آنها شامل:

قبض انبار

بیمه نامه و بارنامه

مدارک خرید  و یا فروش محصول

مدارک بازرسی کالا و مدارک آزمایشگاه کالا

پرفرما یا پیش فاکتور

مدارک حمل و نقل و یا ترانزیت و ترانشیپ محصول

هزینه ترخیص از گمرک بندر لنگه

مرحله ترخیص به عنوان یکی از مراحل حساس است که هزینه هایی را در بر بگیرد. ترخیص شامل هزینه هایی است که طی فرآیند عملیات گمرکی پرداخت می‌شود. این هزینه ها شامل گام های بسیار زیادی می شود. اطلاع از هزینه های پرداختی از قبل و برنامه ریزی دقیق می تواند به شما کمک کند تا این پروسه را به سرعت پیش ببرید. هزینه ترخیص و تمامی هزینه های مربوط به واردات همگی مطابق با قوانین هستند. هزینه ترخیص از گمرک بندر لنگه و همچنین دیگر گمرکات کشور شامل پارامترهای زیر است:

هزینه انبارداری به عنوان یکی از مهم‌ترین هزینه های ترخیص از گمرک حساب میشود. قبل از هماهنگی لازم برای حمل و نقل بایستی هزینه انبارداری پرداخت گردد. در نتیجه با در دست داشتن قبض میتوانید جهت ترخیص محصول از عوارض اقدام کنید. هزینه انبارداری به حجم و مقدار محموله شما بستگی دارد. همچنین مدت زمانی که محموله در انبار باقی می ماند مهمترین عامل تعیین کننده هزینه انبار داری است.

هزینه هایی شامل حقوق و عوارض ورودی به عنوان هزینه ترخیص محسوب می شوند. این هزینه ها شامل تمامی و مبالغی هستند که برای انجام خدمات گمرکی پرداخت می گردند. هزینه‌های حقوق ورودی که برای ترخیص کالا از گمرک پرداخت میش‌شوند شامل سود بازرگانی با ۴ درصد ارزش گمرکی است که با هزینه توسط نهاد گمرکی دریافت خواهد شد. ۱۰ درصد از هزینه حمل و نقل و همچنین ۸ درصد از هزینه های پرداختی برای سازمان استاندارد به عنوان حقوق ورودی پرداخت می گردد. این حقوق و عوارض تنها مختص به مرحله ترخیص نیست و تنها در ایران اخذ نمی گردد: بلکه به عنوان یکی از موارد این بین المللی است که به عنوان حقوق گمرکی و مالیات و عوارض ورود کالا آن را دریافت می کنند.

نتیجه

لذا برای ترخیص کالا از گمرک بندر لنگه و جلوگیری از اختلافات گمرکی حتما باید از طریق حق العمل کار با تجربه، رسمی و مورد تایید گمرک همکاری داشته باشید. چراکه مرحله ترخیص به عنوان آخرین گام واردات یک مرحله حساس و مهم است. این مرحله به عنوان نهایی ترین گامی است که باید آن را پشت سر گذاشت. طی مراحلی شما در گام ترخیص محموله مورد نظر را از انبار تحویل می گیرید. پترو پارس ارغوان به عنوان یک مجموعه معتبر به صورت تخصصی تمامی امور مربوط به ترخیص کالا از گمرک بندرلنگه و دیگر مراحل را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

این مجموعه در زمینه کلیه مراحل واردات کالا نیز اطلاعات را با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. تیم حرفه‌ای این مجموعه شامل کادری بسیار متخصص و توانمند هستند که در زمینه تمامی امور مربوط به واردات تخصص کافی دارند. همچنین این کادر متخصص به صورت ۲۴ ساعته پذیرای پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند و به شما مشاوره های لازم را خواهند داد.

چنانچه نیاز به همکاری با یک شرکت تجاری و کارشناسان خبره دارید پترو پارس ارغوان بهترین و مورد اعتماد ترین  مجموعه ای است که می توانید با هزینه بسیار کم با آن همکاری داشته باشید‌.

مشاوره در امر ترخیص

 

 

دیدگاهتان را بنویسید